Jak reklamovat dovolenou?
Hororům příliš neholdujete, ale i přesto se Vaše dovolená změnila v podívanou jako od Alfreda Hitchcoka? Padly vaše několikaleté úspory a nabízený servis jednoduše nesplňuje Vaše představy? Ozvěte se. V tomto článku Vám poradíme, jak reklamovat zájezd a nepřijít s křížkem po funuse.
Stěžujte si ihned na místě
Nevyhovuje-li dovolená Vašim očekáváním, ihned informujte delegáta cestovky nebo jinou kompetentní osobu, na kterou cestovka spoléhá, že zajistí Vaše pohodlí a hladký průběh celé dovolené. Pokud zaměstnanec cestovky nedojedná nápravu v dohodnutém termínu, můžete se o ni postarat sami. Jednou z možných situací je placená klimatizace nebo televize v hotelu, kde měla být v cenně zájezdu zajištěna. Pokud toto nastane, vždy si schovejte od těchto služeb účet a zpětně žádejte od cestovky jeho proplacení.
Může se stát, že cestovka slibovala bazén u hotelu nebo třeba bohatý animační program pro děti, ale jedno z toho na Vaší dovolené není. Pokud je obojí napsáno ve vaší smlouvě, máte nárok na finanční kompenzaci. Na tu máte nárok i v případě, sníží-li cestovka úroveň Vašeho ubytování. Pokud máte naopak objednaný například čtyřhvězdičkový hotel, ale z důvodu obsazenosti Vás delegát poprosí o přesun do hotelu pětihvězdičkového, nic nedoplácíte, dodatečné výdaje platí jako odškodnění za změnu cestovka.
Pokud dojde na zájezdu k podstatným vadám je cestovka povinna Vás na své náklady přesunout zpět do vlasti. Bohužel Občanský zákoník přesněji nespecifikuje podstatnou vadu. Příkladem může být příklad, kdy Vaše dítě je na bezlepkové dietě, kterou cestovní kancelář na místě pobytu slibuje, ale hotel tyto podmínky nesplňuje, ani Vám není nabídnuto náhradní řešení, můžete žádat zajištění a proplacení návratu.
Frankfurtská tabulka
Pokud nevíte jaké odškodnění požadovat, poraďte se s takzvanou Frankfurtskou tabulkou, která je zdarma k dohledání na internetu. Dle zákona hranice odškodnění není pevně dána, proto se i právní poradci obvykle touto tabulkou řídí, byť není směrodatná.